Мультфільм для дітей та дорослих про емоції
Як підготувати дитину до навчального року в умовах війни
Хвилинка психогімнастики
Нейропсихологічна гра “Майстерні руки”
http s: //www.youtube. com/watch?v=H3 j bfL 0zUY o
Гімнастика для мозку
https: //www.youtube. com/watch?v=difXRMil79k https: //www.youtube. com/watch?v=zGKX9Lj Yb04 https: //www.youtube. com/watch?v=s2f8Dt 18G94 https: //www.youtube. com/watch?v=vFT u3 gtuq S4 https: //www.youtube. com/watch?v=BJqvX2vu8fc https: //www.youtube. com/watch?v=hUYuxKwG2u8 https: //www.youtube. com/watch?v=hUYuxKwG2u8
Дихальні вправи
https://www.youtube.com/watch?v=Y2SN PGP3d8 https: //www.youtube. com/watch?v=bmOPmkcOAT0 1https://www.youtube.com/watch?v=fWU9INOh74I
Гімнастика для очей
https: //www.youtube. com/watch?v=9znAKmoG9tg https: //www. youtube .com/watch?v=lQBfNW 6INmc https://www.voutube.com/watch?v=3b7Aido 1Vgw https://www.youtube.com/watch?v=u4wWOo t7Zo
1. Розуміти емоції і почуття
2. Приймати. На цьому етапі важливо не задавити і не відкинути, а саме прийняти емоцію.
3. Розуміти причину, через яку дитина відчуває саме такі почуття
4. Прийняти рішення з приводу того, як висловити ці почуття
Крім цього, дорослим потрібно зрозуміти, наскільки важливо висловлювати свої почуття.
Консультація для вихователів та батьків на тему: "Тандем батьків і педагогів - спільні завдання у вихованні"
Відеоматеріал для батьків на тему: "Техніки заземлення для зменшення стресу і тривоги. Вправа 5-4-3-2-1"
Основні критерії психологічного здоров’я:
- ставлення дитини до самої себе; до інших людей;
- здатність справлятися з вимогами життя;
- впевненість в собі;
- адекватна самооцінка;
- самоповага;
- оптимізм;
- активність.
Характеристики психічного здоров’я дітей дошкільного віку залежить від:
-психічних процесів
-адекватність психічного відображення;
-адекватність сприймання дитиною самого себе;
-здатність до концентрації уваги на предметі;
-здатність до утримання інформації в пам’яті;
-здатність до логічного оперування інформації;
-критичність мислення; оперативність.
2)психічних станів:
-емоційна стійкість;
-зрілість почуттів (залежно від віку);
-стримування негативних емоцій;
-вільний, природний прояв почуттів та емоцій;
-здатність радіти;
-звичне (оптимальне) самопочуття;
3)властивостей особистості:
-впевненість у собі;
-самоповага;
-незалежність;
-врівноваженість;
-оптимізм;
-почуття гумору;
-активність;
-енергійність;
-працелюбність;
-воля;
-самоконтроль;
-адекватна самооцінка;
-адекватний рівень домагань.
Однією з найважливіших умов збереження психічного здоров’я є дотримання науково обґрунтованих психогігієнічних норм організації виховання дошкільників з урахуванням індивідуальних норм навчального навантаження.
Дотримання цієї умови дає змогу не лише зберегти, а й підвищити якість психічного здоров’я дитини.
До психогігієнічних норм належать:
- сприятливий характер педагогічного впливу, стабільність позитивного емоційного тла виховання і навчання;
- дотримання принципу включення вихователя у спільну з дітьми діяльність;
- орієнтація виховання і навчання на зону найближчого розвитку з урахуванням сензетивних періодів для розвитку того чи іншого виду активності;
- своєчасне попередження психоемоційного перевантаження дитини.
Психопрофілактика відхилень та розвитку у здоров’ї передбачає оволодіння дітьми певних умінь та навичок:
1.навчитись опановувати свої почуття у критичних ситуаціях, розуміти власний емоційний стан і спонукальні мотиви своєї поведінки та поведінки інших людей. Крім того, вони мають володіти вмінням звільнятись від негативних емоцій, не допускаючи необдуманих емоційних реакцій та дій;
2.навчитись виробляти психічний імунітет до негативних подразників, тобто сприймати їх як факт і оцінювати розумом , а не через емоції;
3.набути досвіду самостійного долання перешкод, що дасть змогу розвивати здатність до адаптації, виробляти «імунітет» до стресових ситуацій, життєстійкість, а отже – використовувати стресові ситуації для особистісного зростання і розвитку.
Слід ще наголосити, що будь-які форми покарання дитини, за яких принижується її власна гідність, недопустимі!
Коли починаються конфлікти?
Правила поведінки, якої
повинен дотримуватися дорослий, який спостерігає ситуацію сварки:
Правило 1. Не завжди слід втручатися у сварки між
дітьми. Адже як у будь-якої іншої діяльності, можна навчитися вирішувати
конфлікти тільки шляхом участі в них. Не заважайте дітям отримувати такий
життєво важливий досвід. Проте бувають ситуації, коли невтручання дорослого
може призвести до серйозних проблем для фізичного або емоційного благополуччя
дітей. Так, якщо один з дітей що свариться значно молодше або слабкіше іншого учасника конфлікту
і при цьому вони дуже близькі до з'ясування стосунків кулаками, то потрібно
зупинити їх і постаратися перевести сварку знову в "мовне" русло. Те ж відноситься
до ситуації взаємодії двох хлопців, один з яких традиційно виявляється
переможеним у суперечці і змушений весь час поступатися. У цьому випадку, якщо
ви не втрутилися протягом спору, то в одного з дітей може розвинутися боязкість
і невпевненість у своїх силах і навіть у своїх правах.
Правило 2. Втручаючись у дитячий конфлікт, ніколи
не займайте відразу позицію одного з дітей, навіть якщо вам здається очевидним,
хто тут правий, а хто винен. Адже для дитини, яка веде себе неправильно, це
зовсім не так просто. Тому ваш швидкий суд вона сприйме як несправедливість і
упередженість, а значить, не стане продовжувати спілкування, в якому ви
виступаєте арбітром. Намагайтеся об'єктивно розібратися в причинах конфлікту та
його течії, тим більше що зазвичай дорослі бачать лише частину
"айсберга", а ця надводна частина далеко не завжди дозволяє судити про
справжні проблеми і вклад дітей в конфлікт.
Правило 3. Розбираючи конкретну ситуацію сварки,
не прагніть виступати
верховним суддею, визначаючи правих і винуватих і обираючи міру покарання.
Краще не робити з особистих конфліктів аналог юридичного розгляду. Спробуйте
привчити дітей до думки, що, хто б не почав сварку, відповідальність за
подальший розвиток подій несуть завжди двоє. Тому, втручаючись у спілкування
дітей, намагайтеся показати їм, як можна знайти спосіб виходу з важкої
ситуації, який влаштував би їх обох. Робіть акцент не на "хто
винен?", а на "що робити?". Направити в це русло увагу
посварених і спраглих помсти хлопців часто допомагає почуття гумору. Якщо ви
пожартуйте і покажете ситуацію в кумедному світлі, то відразу помітите, як
разом зі сміхом у дітей поступово змінюється їх емоційний стан.
Правило 4. Допомагаючи дітям вийти з конфлікту і
звільнитися від накопичиної образи і злості, стежте за тим, щоб вони не
переходили на особистості. Говорячи про те, що їх засмутило або обурило, вони
повинні описувати саме дії і слова партнера, а не його фізичні або особистісні
недоліки. Тобто припустимо, коли дитина скаржиться на те, що інший наступив
йому на ногу або грубо відповів, але намагайтеся не допускати виразів типу:
"Так він ведмідь клишоногий!" або "Він завжди такий нервовий і
грубіян!".
24.10.2022
Рекомендації для батьків: "Ігри та вправи для подолання агресії у дітей"
Діти не можуть самі себе «регулювати»: заспокоювати, пояснювати, давати підтримку. Саме тому їм потрібна близькість – хоча б 15-20 хвилин, коли ви можете бути емоційно присутніми.
Фахівці пропонують алгоритм дій, який є універсальним для ситуацій, що викликають у дитини сильну емоційну реакцію.
Частіше організовуйте тілесні ігри – це і безпека, і близькість, і стабілізація нервової системи. Це може бути легкий масаж, м’язова релаксація, мімічна гімнастика, погладжування, обійми (якщо дитина не любить дотиків, не слід нав’язувати).
Тілесні ігри важливі в будь-який час, але вранці саме зараз вони просто необхідні.
«Послухай моє серце. Чи так воно стукає, як твоє? Візьми мене за руку (дитина сама повинна зробити це, а не ви). Обіприся спиною об мене (об спинку стільця, стіну – будь яку надійну опору), ноги міцно придави до підлоги (землі). Уяви, що ти – дерево з міцним корінням і сильним стовбуром…». Можна заспівати (або увімкнути в телефоні) спокійну пісню, запропонувавши дитині підспівувати.
«Квадратне» дихання (на 1-2-3-4 вдих, 1-4 – затримка дихання, 1-4 – видих). Повторити щонайменше 3 рази, супроводжуючи рухом руки вгору (вдих),направо (затримка), вниз (видих), наліво (затримка). Корисною буде пропозиція потягнутись, «розтягнути» себе.
Важливо залишити за дитиною можливість самостійних дій. Не підставляти до обличчя дитини пляшку води, а запропонувати їх взяти пляшку води і випити. Для маленьких можна трохи відкрити, але саму кришку не знімати. Застібнути блискавку куртки, порахувати кроки до якогось об’єкту неподалік від неї, підняти те, що впало тощо.
Також важливо «завершувати процеси», брати під контроль процеси пам’яті, щоб повертати собі й дитині відчуття безпеки. «Тривога закінчилась – ми у безпеці», «Ми вже в укритті – ми в безпеці», «Все закінчилось. Ти прокинувся/прокинулась – поганий сон закінчився», «Сьогодні… (називаємо день тижня, дату). Ще один день добігає кінця. Ще один день наближує нас до Перемоги».
Бажаю, щоб ми мали змогу якнайшвидше сказати: «Війна закінчилась. Ми всі, нарешті, в безпеці».
20.10.2022
Поради для дорослих: "3 дихальні техніки для зменшення рівня стресу"
«…НІЩО НЕ ЗАЛИШАЄТЬСЯ НЕПОРУШНИМ,
А ВСЕ ЗАВЖДИ МОЖЕ ЗМІНИТИСЯ НА КРАЩЕ.
АБИ ТІЛЬКИ БУЛИ СТВОРЕНІ ВІДПОВІДНІ УМОВИ».
(І. Павлов)
3 грудня – Міжнародний день людей з особливими потребами, саме так ми
називаємо тих людей, які в силу різних життєвих обставин мають певні обмеження
за станом здоров’я, але це не заважає їм творити, працювати, вчитися та
досягати високих результатів і мати успіх у різних галузях.
Міжнародний день людей з особливими потребами не є святом, а
покликаний привернути увагу до їх проблем, захисту їхніх прав, гідності і
благополуччя,
Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя
до найбільш незахищеної частини суспільства, та був створений щоб упевнитися в
тому, що екологічні та соціальні бар'єри визначені, і допомогти всім працювати
разом, щоб їх подолати. Ми ніколи не будемо викорінювати порушення здоров'я, а
навпаки підтримуємо цих людей з самого дитинства.
Працювати в напрямку доступного майбутнього - відповідальність
кожного. Ми створюємо майбутнє, яке вимагає, щоб люди не були виключені
з-за проблем зі здоров'ям.
Немає коментарів:
Дописати коментар