Музикування з
акомпанементом зі "звукових жестів"
або Концепція К.Орфа на допомогу батькам
Карл Орф створив дія музичного виховання дітей спеціальний комплект
інструментів, який називається "орфовський набір". Але,
починаючи втілювати методику Карла Орфа
з дитячого садка ми використовуємо шумові та ударні музичні іграшки та
інструменти.
Особливе, дуже важливе розуміння в концепції К.Орфа приділяється
музикуванню з акомпанементом "звукових жестів": оплески, шльопки,
притопи, звуки пальців. Звукові жести - це не тільки носії тембрів.
Їх використання допомагає дітям розуміти ритм. А ритм розуміється дітьми тільки в русі.
Виховання чуття ритму, тембрового слуху, розвиток координації буде дуже
ефективним при використанні звукових жестів. Цікаве і важливе, що є в методиці
Карла Орфа - це взаємозв'язок мови та
рухів. Шумові ударні Іграшки Інструменти можна використовувати різноманітно,
як акомпанемент до віршів, озвучування персонажів (живих і неживих). Діти
люблять гратися звуковими іграшками, розповідаючи якусь казку, або акомпануючи собі під власний спів. Такий
підхід корисний для розвитку творчості,уяви, мислення. Голоси дітей можуть бути використані, як специфічні інструменти, які допомагають
прикрасити музичний твір. Гра голосовим апаратом – великий арсенал звукових
засобів.
Діти стають творцями легко і природно . Вони
краще виконують своє ніж запам’ятовують вивчене. Музично-творчі здібності не є
самовизначенням для окремих особистостей, а загальнолюдське бажання у
самовираженні засобами елементарної музики, тому що кожній дитині потрібна
радість від музики, природність, свобода, творча наснага.
Граємось вдома.
Музично – дидактична гра «Зіграй, як я»
Дорослий виконує ритмічний малюнок
при допомозі музичних іграшок , а дитина повторює цей музичний малюнок.
Музично – дидактична гра
«Давайте познайомимось»
Дорослий виконує співаночку:
«По кімнаті я піду,
Друга я собі знайду,
Привітаю його (її) я.
Заспівай своє ім’я.»
Дитина при допомозі музичних іграшок виконує своє ім’я .Ця гра сприяє
розвитку пісенної творчості і творчості у грі на музичних іграшках.
музикою?
Знаєте ви, що ще перебуваючи в утробі матері, дитина може слухати музику. А по досягненню 18 тижнів, слух стає досконалим. Малюк семи місяців, перебуваючи в маминому животику, може стати справжнім меломаном!
Справді, майбутні малюки дуже люблять класичну музику, давно помічено, що твори Вівальді здатні заспокоїти дитину, Бах і Брамс збуджують і тонізують.
Якщо малюк почує звуки важкої музики, це викличе у нього дискомфорт, і він починає вести себе неспокійно. Класична музика благотворно впливає на розвиток плоду і самопочуття мами.
У житті багатьох батьків виникають питання, чи є сенс навчати дитину музиці і головне, як пояснити дитині необхідність занять музикою? Спробуємо розібратися в цих хвилюючих питаннях. Перше що повинні знати батьки, це те що - музичний слух є у всіх дітей. Однак в одних цей слух виражений більш яскраво, в інших навпаки, це потрібно знати всім, хто в більшості думає, що музичного слуху у нього ніколи не було і не буде. Всупереч розхожій думці, музичним слухом мають все, практично кожен з нас. Що б дитина "привчався" до музики, необхідно займатися з ним з раннього дитинства, прищеплювати інтерес до музики. Окрім музичних ігор з дитиною, відвідуйте концерти класичної музики. Основне навчання в музичній школі - навчання класичній музиці. Підійдіть разом до оркестровій ямі, покажіть йому інструменти, розкажіть дитині про них, поясніть, як вони називаються. Багато фахівців вважають, що прослуховування класичних творів, позитивно позначаються на діяльності нервової, травної, серцево-судинної систем. Ця музика має розслаблюючим ефектом, а може і стимулювати розумову активність і фізичну діяльність. І чим раніше почнеться прилучення до класики музичних творів, тим більше в нього можливостей полюбити її.
У житті дитини існує два періоди, коли він починає проявляти інтерес до музики та гри на музичних інструментах. Це період між 8 і 9 роками і вік повноліття. Як правило, в дитинстві цей період сильний, але не тривалий. У цьому віці можна перевірити можливості дитину грати на музичних інструментах. Якщо ви вирішили віддати дитину в музичну школу, добре за деякий час до надходження найняти йому досвідченого викладача, що б дитина успішно і без проблем здав всі музичні тести при вступі до школи. Спеціально створена комісія в музичних школах, прослуховує дітей і відбирає для навчання більш музично розвинених. Часто батьки стикаються з проблемою, що через два три роки навчання дитина більше не хоче займатися, втрачається інтерес до занять музикою, а з цим стикаються практично всі. Необхідно розібратися, чому дитина втратив інтерес до занять музикою. Можливо, дитина перевантажений заняттями, може бути у нього не складаються довірчі відносини з викладачем? Найбанальніші та поширені причини - лінь і перші складнощі. Якщо дитині не пояснювати не зрозумілих йому речей у музиці, не допомагати в освоєнні музики, і дати зрозуміти що він у будь-який момент може кинути навчання - він неодмінно так і вчинить. Але якщо він буде усвідомлювати, що заняття музикою не менш важливі, ніж навчання в школі, він обов'язково закінчить музичну школу і ви ніколи про це не пошкодуєте.
Однак необхідно також знати, що гра не на всіх музичних інструментах з раннього дитинства, рекомендується фахівцями. Спробуємо розібратися у спектрі можливостей музичних інструментів.
Фортепіано. Це класичне музичне виховання, може залучити багато дітей. Однак пам'ятайте, що навчання гри на піаніно вимагає неймовірного терпіння, успіх досягається наполегливою і довгим працею. Зате коли дитина освоїть гру на піаніно, він отримає одне головна перевага - зможе вільно вибирати музичні стилі. Ще один вагомий плюс на користь піаніно, це те, що навчання на цьому інструменті не представляє значних труднощів.
Про флейті. Для новачків флейта ідеальне початок. Оволодівання флейтою відбувається по нескладній техніці, тому швидко навчившись грати мелодії на флейті, дитина може швидко досягає успіху. Вартість флейти не висока, а її звучання не доставить вам проблем займатися музикою вдома.
Гра на ударних інструментах. Активні і неспокійні діти з задоволенням грають на ударних, що дозволяє їм "випустити пар", а тихі та спокійні захоплюються грою до самозабуття. Освоївши основи, дитина швидко починає самостійно грати різні популярні поп і рок-твори, особливо актуально це для підлітків. Крім того гра на ударних відмінно розвиває ритм.
Духові інструменти, такі як саксофон, труба, тромбон і кларнет, вимагають гарної моторики губ і сильною роботи легенів. На таких інструментах рекомендується грати з з 9-11 років.
Струнні інструменти. Звучання скрипки і віолончелі заворожує багатьох дітей. Але для освоєння такого інструменту, необхідний цілий ряд необхідних якостей, крім нескінченного терпіння. Якщо у вашої дитини хороший слух і спритні руки, спробуйте запропонувати йому гру на струнних, але будьте готові, що навчання гри на такому інструменті довгий процес, вам і вашій дитині доведеться запастися терпінням, щоб домогтися перших результатів.
І самий популярний інструмент, після піаніно-це гітара. Найпростіші акорди звучать красиво і зрозуміло. Уміння грати на гітарі забезпечить вашій дитині велику увагу з боку однолітків.
Займаючись музикою, дитина привчає себе до щоденного праці, в ньому виховується сила волі, посидючість і терпіння. Музика навчить дитину чути і слухати, бачити і дивитися, краще відчувати. Заняття музикою збагатять його внутрішній світ, буде емоційно насичувати його, а отже зробить його більш цілеспрямованим і всебічно розвиненим. Музика вчить просторовому поданням, образному мисленню і щоденного копіткій праці.
Музика в години дозвілля
Діти люблять слухати музику не тільки під час музичних занять: також, з великим інтересом вони слухають пісні, танцювальну, інструментальну музику в грамзапису.
У дітей старшого дошкільного віку виникає інтерес до музики певного характеру, жанру, з'являються улюблені твори, які хотілося б слухати частіше. Тому так важливо мати в кожному дитячому садку електропрогравач і комплект грамплатівок із записами дитячих пісень, танців, музичних казок, інсценівок і т. д.
Вихователь повинен підтримувати інтерес дітей до музики, бажання слухати її. Його основним завданням в плані музичного виховання дітей є закріплення тих знань, умінь, навичок, які діти отримують на музичних заняттях. З цією метою він співає разом з ними знайомі пісні, займається з окремими дітьми, допомагаючи їм освоїти як складний елемент танцю, так і гру на музичних інструментах. Отже, вихователь повинен добре знати весь музичний репертуар, який розучується під час музичних занять.
У повсякденній роботі з дітьми (особливо в групах з цілодобовим перебуванням дітей) вихователю допомагають дитячі радіо-та телепередачі, в яких також звучить музика, що виконується або їх однолітками, або професійними музикантами.
Використовуючи діапроектори, фільмоскопи, вихователь може показати діафільми з музичним супроводом.
У багатьох дитячих садках організовуються поздоровлення дітей з днем народження. У такі дні музика, самостійне спів, танці дітей дуже доречні. Хлопці можуть самі скласти для свого товариша пісню, виконати танець, зіграти на музичних інструментах. Все це не тільки розвиває музичні здібності дітей, а й привчає їх піклуватися один про одного, робити і виконувати те, що приємно товаришеві.
РОДИННЕ СВЯТО
«Закосичення»
старша группа
В. Бачу, що Ви до зустрічі готувалися.
Так гарненько усі повдягалися
У сорочки вишиті та у віночки,
Матусині сини та дочки.
Д. Добрий день Вам, рідні люди,
Хай Вам щастя, доля буде
Не на день і не на рік,
А на довгий – довгий вік.
Д. У нас здавна є традиція славна!
Взяти воду із чистої криниці,
Муку з ярої пшениці,
Руками добрими замісити
І гостей на свято запросити!
Просимо на хліб, на сіль, на наше свято!
Д. Наш садочок дорогенький –
Мов та іскорка ясненький.
Гарно ж нам тут жити,
Малювати й рахувати,
Танцювати, ще й співати
І з дітками в ігри грати.
В. Ой, які гарненькі, ой які веселі
Завітали гості у нашу оселю.
Доброго Вам здоров’я, діти. Та якими ж дорослими Ви
стали! Дівчатка попіднімалися, розквітли, мов троянди у садочку, та й хлопчики
уже зовсім парубки.
В-2. Малята, давайте ж привітаємось з усіма.
(Діти вітаються)
Доброго ранку рідний наш дім!
Доброго ранку людям усім!
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку всьому прекрасному!
Пісня « Гімн садочка « Ромашка» ».
Д. Україна наша мила,
Неозорий, щедрий край.
Наше сонечко, привітна
І прекрасна, мов розмай.
Д. Ненька наша Україна,
Мова рідна, рідний спів!
Це земля свята, єдина
Наший прадідів – батьків!
Д. І живуть тут люди добрі й працьовиті,
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають, ще й вірші складають.
Д. Ми українці – велика родина.
Мова й пісня у нас солов’їна.
Квітне в садочках червона калина.
Рідна земля для нас всіх – Україна.
Д. Мама, тато, брат, сестричка, і всі інші з мого роду,
Всі належать до одного українського народу!
Д. Наша рідна ненька – мати Україна,
Ти для всіх єдина, рідна Батьківщина.
Всі тебе ми любим, всі про тебе дбаєм,
Свята, звичаї, обряди залюбки вивчаєм.
Пісня «Любіть Україну»
В. Дійсно, малята, звичаї та обряди свого народу треба
завжди вивчати.
Як не може рости дерево без кореня, так не може жити людина
без роду, без звичаїв, свят. Хтось із мудрих сказав, що будні дано нам для
того, аби ми навчилися відчувати піднесеність, урочистість свят, радіти їм і
дякувати за них долі.
Мудрими були наші предки, бо залишили нам у спадок
традиції святкувати зростання і розквіт душі.
І ми не маємо права забувати давні звичаї і традиції
свого народу, тому що, як говорить одне мудре прислів’я : « Хто минуле забуває,
той майбутнього не має ». Ось тому і хочемо відродити ми в нашому садочку одне із таких свят – свято
«ЗАКОСИЧЕННЯ»!
Будемо дівчаткам коси заплітати
І людського щастя їм на вік бажати.
Щоб коса для них оберегом була,
Щоб любов велику серцем вони чули.
А чи не могли б Ви нам у цьому допомогти?
В. З великим задоволенням розкажемо Вам про одне із
старовинних свят нашого народу: бачу дівчатка ваші вже повиростали, час їх
закосичувати, щоб помічницями для родини були, щоб до справжнього діла ставали.
В – 2. Я пам’ятаю, як колись і нас малих, дівчаток,
матусі закосичували. А де ж Ваші матусі?
В. Тут вони. Зраз ми їх покличемо. (Звертається до
хлопчика) .
Біжи, Тимофію, клич матусь до залу.
Будемо дівчаткам коси заплітати.
Тимофій. Уклінно Вас просимо
Заходьте до зали.
Чекають на Вас тут
Дівчатка й хлоп’ятка.
(До
залу під музику заходять мами дівчаток)
Мати. Дякуємо, що запросили. Прийміть наші гостинці.
(Мами дарують свої гостинці і
примовляють)
1.
Даруємо
вам ці квіти,
Щоб дівчаткам в садочку було весело жити.
2.
А
ось даруємо у мішечку гороху,
Щоб багатішали Ви щороку!
3.
Даруємо
ще й квасолі –
Для гарної і творчої долі!
4.
Щоб
в садочку між дітьми не було суперечки,
Принесла Вам ще й мішечок гречки.
5.
А
цукор даруємо Вам на щастя і долю,
Щоб солодко жилося у цьому домі.
6.
А
ще даруємо Вам часнику,
Щоб все було Вам до смаку.
7.
А
ось Вам пучечок калини,
Щоб Ваші дівчатка були красиві.
8.
Хочемо
подарувати Вам і підкову –
На довгу і щасливу долю.
9.
А
ось Вам паляниця –
Із колосків української пшениці.
В. Щира дяка за
Ваші побажання і щедрі дарунки. Проходьте, сідайте, будь – ласка.
(Мами сідають на свої міста)
Пісня
« Найдорожчі і єдині »
В – 2. А ми із
задоволенням розпочнемо наше свято першого Закосичення. Корінням цей обряд
сягає в далеку давнину. Коли в сім'ї підростала дівчинка і ставала помічницею
для мами, мудрий український народ не міг пропустити такої події в її житті.
Тоді й народився обряд – обряд Закосичення.
Поки дівчинка була
маленькою, тільки й турбот було, що радіти сонечку, матусиній ласці, тільки і
діла, що рости здоровою, набиратися розуму і досвіду, вчитися жити серед людей,
спілкуватися з ними … І як одна з ознак цього безтурботного періоду життя –
вільне розпущене волосся, прикрашене кольоровою стрічкою чи віночком.
В. Пройдіться,
дівчатка по колу і покажіть свої
зачіски. Погляньте шановні гості, яке гарне у наших дівчаток волосся.
(Дівчатка йдуть по колу і демонструють соє волосся)
В – 2. А коли
дівчинка підростала і наставала пора бути помічницею. Долучатися до родинних
справ і турбот… Їй уже заважало розпущене волосся. Тому треба було підібрати
його. А точніше - заплітати в першу дівочу косу, то ж збиралися усі родичі і в
урочистій атмосфері мама заплітала дівчинку,вплітаючи в косу стрічку, туго заплетені коси не заважали в роботі і
були ознакою того, що дівчинка вже підросла, стала помічницею.
В. Виросли і Ваші дівчатка, час їх закосичувати,
щоб помічницями для людини були. А що, дівчатка, чи хочеться вже й Вам коси
заплітати?
Дівчатка. Так!
В – 2. Та перш ніж
волоссячко вбирати, треба перевірити, чи навчилися наші дівчатка чогось, чи й
справді подорослішали? Ну ж бо, дівчатка, виходьте і заспівайте нам гарної
пісні.
(Дівчатка співають пісню).
Пісня
«Батько й мати »
В. Молодці,
дівчатка, гарно співаєте.
В – 2. А наші
дівчатка не тільки гарно вміють співати, а й же вони гарні господарочки і про
це вони Вам зараз розкажуть і навіть покажуть.
Помічниця. Я – мамина доня, гарна, білолиця.
Я – мамина доня,
доня – помічниця.
Встану я раненько,
підмету чистенько.
Ще й до мами скажу:
- Відпочиньте, ненько!
Посуд я помию, гарно
стіл накрию,
Тільки борщ зварити
я іще не вмію.
Маленька господиня. Хоч на зріст я ще й маленька
В мене й кіска ще й
тоненька,
Та робити дещо вмію
–
Ось тарілочку помию.
Ось кімнату
замітаю,
В ранці квіти
поливаю.
Всього я сама
навчуся
Бо роботи не боюся.
В. А зараз ми і
перевіримо, як не бояться роботи наші дівчатка.
Гра
«Хто швидше накриє стіл»
В – 2. Ось бачте,
які наші дівчатка гарні господині. Вони все мамам допомагають.
Танок
«Гопак»
В. Молодці наші
дівчатка, підросли, подорослішали. Можна вже їх і закосичувати. А хто буде
закосичувати наших дівчаток?
В – 2. Хто ж, як не
рідна матінка? Хто, як не вона благословляє діток на добре, щасливе життя у
достатку і праці?
В. А мами завжди про донечок дбали?
Мами. Дбали!
В – 2. Рушничок до
свята вишивали?
Мами. Вишивали!
В. То ж ідіть, до
матусь рідненьких дозволу питати,
Дозволу питати косу
заплітати.
(Дівчатка підходять до матусь, кланяються їм, промовляючи:)
Дівчата.
Благослови, мати, косу заплітати,
Косу заплітати, у
стрічку вбирати.
Щоб виросла довга,
густа та красива
І раніш своїх
годочків не була сива.
Мами. Бог
благословив, і я благословляю!
(Матусі дають дівчаткам рушники)
Танок
з рушниками.
В – 2. А наші
хлопчики теж до свята готувались і дещо своїм подружкам приготували. Підійдіть
же хлопчики до мене і візьміть стрічечки для наших дівчаток.
(Хлопці дарують дівчаткам різнокольорові стрічки)
Хлопчики:
1. Дарую коричневу стрічку – символ землі –
годувальниці.
2. Дарую жовті
стрічки – символ сонечка ( 2 шт).
3. Дарую стрічки
зеленого кольору – символ краси та молодості ( 2 шт).
4. А я дарую синю –
символ неба, води та здоров’я ( 2 шт).
5. Символ пшениці –
це жовтогаряча стрічка.
6. А ця червона
стрічка – символ любові.
7. Дарую фіолетову
стрічку – символ мудрості.
8. А малинова
стрічка символ щирості та душевності.
9. А я дарую рожеву
стрічку – символ достатку.
В. Дякуємо Вам,
хлоп’ята, за гарні стрічки. Що ж, стрічки вже є у наших дівчаток, і матусине
благословення вони отримали, тепер ми можемо їх закосичувати, а матусі
гребінчики принесли? Тож ставайте тоді у велике коло за своїми донечками,
закосичемо наших господарочок.
(Матусі під музику заплітають коси своїм донечкам).
Матусі. Плетися
коса,
Розумнішай голова.
Родися краса,
Добрішай душа.
В – 2. А тепер,
матусі, візьміться за руки, тричі обійдіть дівоче коло, щоб захистити своїх
донечок від усякого лиха, напасті, щоб відвернути від них печаль і страждання.
Не має нічого сильнішого за материнське благословення.
(На фоні музики звучить мамина молитва)
Донечко рідненька,
ти іще маленька
Я молюсь за тебе,
як і кожна ненька.
Я прошу у Бога
здоров’я міцного,
Щоб тобі послав він
щасливу дорогу.
Щоб в житті ніколи ти
горя не знала.
І щоб твоя доля
цвіла – процвітала.
В. А тепер
поцілуйте своїх донечок, привітайте з великою подією, зі святом Закосичення. А
Ви, дівчатка, подякуйте своїм матусям за гарні коси.
(Дівчатка дякують матусям і по черзі розповідають вірші).
1.
Коса
завжди була в пошані,
Її носитиму і я.
Вона, як чисті в полі роси,
Вона, як співи солов’я.
2.
Наче
та роса, дівчини коса.
Збережу її, бо яка ж краса!
3.
Буду
пам’ятати правило просте:
Щоб коса була густа і пишна,
Буду мити її у барвінкові та вишні.
4.
А блискучую
косу хай зробить звіробій,
Лушпиння із цибулі, ромашка і шавлій.
5.
А
щоб вона була міцна й красива –
Шукать поради буду у жалючої кропиви.
6.
Ну,
а щоб хлопців чарувати –
Буду в любистку її купати.
В – 2. Правильно,
дівчатка, за своїм волосячком треба доглядати, в травах його купати, бо яким би
не було волосся – чорняве чи русяве, пряме чи кучеряве, довге чи коротке, але
всім волосся подобається чепурним. Адже не дарма з давніх давен на Україні
існує звичай: прокинувшись, дівчина мусе перш за все «навести лад» на своїй
голові. Вважалося найбільшим нехлюйством братися за будь – яку роботу із
розпущеними косами. Про таких казали: «У неї на голові ворона гніздо звила».
Тож пам’ятайте про це і доглядайте за своїм волоссям, заплітайте його. Адже
коса – то дівоча краса.
В. Ой як гарно та
тепло на душі, так приємно милуватися нашими по дорослішими дівчатками, нашими
діточками. Які ж вони гарні та вродливі. Нехай будуть щасливі!
В – 2. Дітям для
щастя потрібне не лише мамине, але й батьківське плече. Батько й мати у дитячій
долі – це два тих гарячих серця, які дарують любов, щастю, добро, тепло.
Д. Батько розуму
навчає,
Мати приголубить.
Ніхто мене так на
світі,
Як вони не любить.
Д. Батько любий,
тато милий,
Нинішнього свята
Ти від нас прийми,
рідненький
Ці слова подяки.
Д. Ці слова – це
щира мова, щире побажання,
Щоб прожив ти многі
літа, не зазнав страждання.
Д. Щоб усе тобі
велося,
Щастя не минало,
Щоб твоє любляче
серце
Смутку не зазнало.
В. Шановні татусі
запрошуємо Вас до нашого родинного кола.
В – 2. Шановні
татусі, а чи пам’ятаєте Ви, якого кольору була дитяча коляска вашої дитини?
-
Яке
найбільше захоплення Вашої дитини?
-
Хто
Ваша дитина за знаком зодіаку?
Правильно відповіли наші татусі. Зараз пригадаймо, як Ви
допомагали своїм матусям, коли дітки були маленькими.
Гра «Замотай ляльку»
(Вихователь
запрошує двох татусів, які мають швидко та правильно замотати ляльку і передати
її мамі).
В. Молодці, татусі! Бажаємо Вам у кожній родині
поповнення цього року.
В – 2. На нашому святі присутні мудрі наші бабусі і
розважливі дідусі, які завжди з нетерпінням чекають Вас до себе в гості.
Дитина. Я до бабусі з любов’ю звертають:
Бабцю, бабуню, бабусю моя.
І до бабусиних рук притулюсь,
І відчуваю лагідність я.
Дитина. До дідуся я іду по науку
Діду, дідуню, навчи в світі жить.
Він на голівку кладе свою руку,
Голос сріблястим струмочком біжить.
В – 2. Тож бережімо своїх рідних, не забувайте про них не
на мить. Намагаймося не зранити їхньої души, їхнього серця необережним словом.
В. Любімо, шануймо їх, бо вони – наше найбільше
багатство, яке не заміниш ніколи і не чим.
Пісня « Бажаємо щастя»
В. Сім’я! Яке красиве слово сім'я, як гріє воно душу!
Воно нагадує ласкавий голос мами, дбайливу суворість батька.
Слово сім'я можна поділити на два слова «сім» і «Я». А
коли ж народилась її величність сім'я?
В – 2. Дуже давно, коли про неї ніколи не чула земля, але
…
В. Ніч. Тишина.
В тихім шелесті травень
Адам у Єви запитав …
Інсценізація
у виконання батьків – мами і тата.
-
Кохана,
люба, мила, чарівна,
Скажи мені, єдина,
Хто буде дарувати життя?
-
Я.
-
Варити,
прати, прибирати,
Сімейне вогнище обігрівати?
-
Я.
-
Постійно
радість дарувати,
Усіх теплом обігрівати?
-
Я.
-
А
ти, мій милий, неповторний,
Скажи мені, єдиний,
Хто буде рід наш берегти
І множити покоління?
-
Я.
-
Хто
дбатиме усе життя
Про щасливе майбуття?
-
Я.
-
Дітей
навчати лиж добра
І боронити від лиха і зла?
-
Я.
-
Кохати
буде до забуття
І поруч буде все життя?
-
Я.
В – 2. І так сім
раз звучало я, я, я …
Ось так і створилась
сім'я.
В. Найдорожчі у
світі люди – рідні батьки. Вони завжди зрозуміють, вислухають. Поки живі
батьки, ми всі щасливі, поки живі батьки, кожен із нас залишається дитиною і в
10, і в 20, і в 30 , і в 40 років.
В – 2. «Шануймо
наших батьків!» - так вчить Книга Книг – Біблія.
Пісня
«Молитва»
В. За звичаєм
дівчаток завжди вітали хлопчики, а ще виконували одну дуже цінну річ: вони
підходили до дівчаток, смикали їх за косички і бажали їм та їхнім косам рости
здоровими та пишними. Тож виходьте хлопчики, вітайте дівчаток та виконуйте свій
обряд.
Хлопчик. Хочемо, дівчатка
Вас зі святом привітати.
Будуть тепер мами
Вам коси заплітати.
А ми Вам хочемо ці
подарунки дати.
(Хлопчики дарують дівчаткам віночки, а потім смикають за
косички і промовляють свої побажання).
Хлопчики. Рости
коса до пояса,
Від пояса до п’ятки
Щоб була така, як
ти!
Танок
«Квітка душі»
Хлопчик. Ось Вам,
дівчатка, й заплили косички
Стали Ви у мам
справжні помічнички.
Хлопчик. Любіть
своїх рідних, будьте гостинні,
Будуть колись з Вас
гарні господині.
Хлопчик. А ще ми
сьогодні Вам бажаєм,
Щоб чарівними були,
Щоб швиденько
виростали
І нас, хлопців,
берегли.
Хлопчик. А косу
свою дівочу ніколи не ріжте,
Бо косички довгі
всім радують серця.
Ох, як же Вам,
дівчатка, косички до лиця!
Хлопчик. А зараз
просимо з нами танцювати,
Бо прийшли музики
грати.
Дайте лиха
закаблукам,
Щоб почули в
Кропивницьком.
Танок «Ми веселі козачата»
В – 2. Ось і настав
час завершувати наше свято.
В. Хай серце не знає печалі й розлуки,
Хай радість
приносять Вам діти й онуки.
Бажаєм прожити в
силі й здоров’ї
Ще многії літа
щасливої долі!
Пісня «Поклін батькам»
Ось і закінчилося
наше свято. Пам’ятайте, дівчатка, що від сьогодні Ви для своїх матусь –
справжні помічниці. Тож ростіть, шануйте свої коси, свою вічну красу.
Дякуємо Вам, що
завітали до нас та приймали участь у святі.
Немає коментарів:
Дописати коментар